lördag 27 juli 2013

Arbetsprover till Munka Fotoskola

"den sökande skall lämna in 10 arbetsprover
varje arbetsprov får innehålla flera bilder
med ansökan skall även ett personlig brev skickas in"

ungefär så stod det i ansökan till utbildningen "experimentell fotografi"
på Munka Fotoskola

hela JAG, min själ, mitt inre
andades personligt brev & arbetsprover från september 2012 till mars 2013
hela mitt liv handlade om detta

jag valde ut bilder
ramade in
tittade på mitt verk & var mycket nöjd
stolt med stort S

"eller kan det blir bättre?" frågade jag mig själv plötsligt
valde om
nya bilder
började tveka

tvekade, bestämde mig, valde om
tvekade, nya bilder

nä nu får det fan vara nog

& skickade in detta

de flesta bilderna tagna med långa exponeringar
2 böcker (längst upp till vänster, längst ner till höger)
några tagna med en projicerad skogsbild på mig själv framför en gardin
en död falk
en spökskog
och mitt i allt - en vas med vissna rosor


det personliga brevet började jag skriva på i januari
skrev ner ALLT
alla mina tankar och känslor
skalade sen ner
skalade återigen ner
och igen
fick lite hjälp med småjusteringar
skickade in de ärligaste orden någonsin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar