torsdag 25 juli 2013

och här är vi och gottar oss

min grabb (snart 22) åker i morgon till Toronto
han ska vara där i ett halvår och leva livet, andas och komma underfund med vad han vill
tacksam över att han har möjlighet att göra en sån sak

tänker plötsligt tillbaka på mina föräldrars och deras föräldrars bakgrund
vilken kamp de hade för att överleva, att få mat för dagen (ibland)
och här är vi och gottar oss
och min son ska ännu en gång åka långt bort för att se världen

tacksamhet, kärlek och frihet är vad jag känner i allt detta
att vi har möjlighet

vi, säger jag
för det var även min önskan som ung
att få resa iväg långt bort
nu får jag (nästan) uppleva detta genom min son

------

här är några Instagrambilder från i år på Dejan, min allra finaste

 





2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder (och en fin påg)! Ibland glömmer man nästan vilken lyx det är att ha så många valmöjligheter :)

    SvaraRadera
  2. Tack Casandra! Jo, det är väl så... Varje dag tar jag mig en liten stund (några sekunder eller minuter)och går in i en "tacksam tystnad". Det är viktigt att inte ta saker och ting för givet.

    SvaraRadera