lördag 28 september 2013

en skola i personlig utveckling



känner mig så himla lättad
en stor sten har fallit från mitt bröst

har äntligen förstått
att det på vår skola inte finns något som heter "dåliga bilder"
det finns bara bilder
och får man till bra bilder så är det alltid roligt
men dåliga bilder finns inte

tagna bilder finns
det är det enda som räknas

detta har jag vetat hela tiden
men inte kunnat få in i mitt system förrän den här senaste veckan
och det är en sådan befrielse

jag vet också att det gäller i allt jag gör
det finns inget som är dåligt utfört
det existerar endast utfört
eller med lite tur... bra, jättebra och super utfört

känner att det är ett gammalt mönster
som följt mig sedan barndomen
som nu lösts upp i intet och ut svävat ut i rymden

så lätt jag känner mig

den här skolan är inte bara en fotoskola
det är i allra högsta grad en skola i
personlig utveckling

~

gick förresten förbi min gamla lägenhet
(där jag bodde för 12 år sedan)
och frös fast i asfalten när jag såg en gammal
dekorationsmålning jag gjort på en rullgardin
för typ 15 år sedan eller så

vet ni vilken konstig känsla det är
att någon person jag inte känner har en av mina gamla rullgardinen
som jag dessutom målat på

dessutom pratar vi mycket om smygfoto i skolan just nu
känner att jag har skolans stöd att ta denna typen av bilder :)




~

café Étoile på Drottninggatan i Helsingborg
där jag intervjuade Leif igår..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar