onsdag 25 september 2013

lusten är på ingång...






hurra!
min lust är på väg tillbaka

blir alltid lika skräckslagen när den dör
tror att livet är slut
att det alltid bara kommer vara grått

(att jag aldrig lär mig)

lusten kom så smått igår

vi hade en föreläsare
Martin Bogren
som berättade om sig och sitt fotograferande
dokumentär fotografi

vi förtrollades av hans hjärtlighet
hans enkla tips om hur man närmar sig
människor och vad det är för känsla 
vi vill hitta hos oss själva


Martin Bogren.

~

min ursprungliga tanke med skolan var
att ha roligt ett år

jag tappade det ganska snabbt
eftersom jag, som min kursledare säger, tar för bokstavligt på uppgifterna
man behöver inte redovisa exakt det som sagts
hon bockar inte av i någon bok, säger hon :)

och så ställer jag så orimliga krav på mig själv...

dessutom vet jag ju så väl att det inte finns
några rätt eller några fel
här på skolan

så nu ska detta arbetas in i min hjärna och från och med nu
ska jag redovisa exakt det som jag tycker jag känner för att redovisa

då kommer kreativiteten, lusten och glädjen, som jag saknat, tillbaka

~

varje vecka har en elev en lektion på sig
att presentera fotogarafer (eller andra / annat)
som inspirerat honom eller henne

idag presenterade Daniel en tjej
som han stött på på flickr
 Noell S Osvald
som tar vackra, och som Daniel sa
"tysta" bilder

jättekul att se

se mer på: http://www.flickr.com/photos/noellosvald/



~

det finns massor med kul grejer att titta på
här på skolan

igår sprang jag t ex på det här
grushuvudet

man blir glad

:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar