söndag 20 oktober 2013

klar med albumet sólstafir






nu har jag äntligen jobbat klart
med bilderna från förra helgen
då jag var på gamla kyrkogården
och tog lite höstbilder

albumet sólstafir
finns nu i sin helhet på
kika gärna!

namnet kommer från ett Isländskt
metalband med samma namn
och är i sig solstrålarna som utgår
från en punkt på himlen
där solen ligger

ungefär

typ

~

bilderna i serien är ganska lika varandra
som vanligt

upprepningar på olika sätt

jag gillar upprepningar

dessutom tycker jag det är väldigt svårt
att välja bort en bild

även fast de nästan är på pricken lika ibland
så är det alltid någon liten detalj
som jag fastnar för
och som ger bilden en särskild betydelse

~

ska tilläggas att jag lagt på ett par
olika filter


~ ~ ~


ska fortsätta jobba med
"kroppen, handen, objektet"
idag...

har lite idéer

och så börjar det bli hög tid att planera min Stockholmsresa

vi åker med klassen nästa vecka till huvudstaden
för att bl a gå på utställningar

sen tänkte jag stanna över större delen av höstlovet
massor med roliga saker att se fram emot


♥.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar