måndag 18 november 2013

eget bildspråk




har fått frågan ett par gången
om jag lärt mig mycket sedan jag började skolan

lärt mig mycket...?

när jag tittar på mina bilder
så ser de ungefär ut som de alltid gjort
vilket skulle kunna betyda att jag
har ett eget bildspråk sedan tidigare

det jag t ex börjar lära mig så smått
är den del som handlar om efterredigering

att samtala kring bilden

sedan jag har lärt mig massor om mig själv
som jag aldrig hade kunnat göra på egen hand
eller jo, det hade jag
men det hade tagit många år

jag har blivit mindre rädd
jag har hittat flera sätt att uttrycka mig på
jag står stadigare
och jag vill ännu mer av livet

ungefär så skulle jag kunna beskriva det...







~

annars då?

jo, jag håller på att bli smått galen här idag
jobbar i windows movie maker
som stup i kvarten stängs ner

håller på med ett videoklipp
samt ett bildspel med ljud

på fredag ska vi ha vår stora redovisning på temat
kroppen
där vi från foto, båda konstklasserna samt hälsocoachklassen
kommer delta

jag vill som vanligt ha ett par arbeten att välja mellan

bildspelet är i princip klart
ska bara finjusteras lite

videoklippet är långt ifrån klart

antingen krånglar ljudet och jag måste starta om datorn
eller så går som sagt programmet ner...

arrrrggghhhh

på torsdag måste det i alla fall vara klart
då ska jag till skolan och testa eländet

jag har fått ett tv-rum på internatet
där jag ska få göra min presentation

ska bli sjukt spännande


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar