måndag 25 november 2013

fotografiet och minnet






idag gick vi in på ett nytt tema
som ska vara över tre veckor

fotografiet och minnet

som första uppgift ska vi
göra en parafras
på ett fotografi från vår barndom

jag har tyvärr bara en endaste bild
från min barndom
som jag kommer åt
och den blir minsann inte lätt
att göra något vettigt av

ska dock göra mitt allra yttersta

mer om detta efter redovisningen


~


en annan rolig grej är att

inledningsvis ska vi ha
varsin dag som vi ska styra över

vi ska på bloggen lägga upp ett ord, en mening eller något
annat vi snappat upp från dagen
via t ex tidningar, tv eller så
därefter ska alla få lägga ut varsin bild
på det temat

idag började Peter
och han la ut
"dagens i-landsproblem"


~


och så har jag noterat
att det börjats julpyntas och dekoreras
måtte ingen av mina grannar köra
blinkande ljus i olika färger

grannen mittemot har satt upp något i blått
hm...
okej då, låt gå...

apropå dagens i-landsproblem...
:)




~


som ni säkert redan känner till
eftersom jag tjötar om det stup i kvarten
så säljer jag lite stuff
på society6.com

jag var lite nyfiken på hur grejerna såg ut
så jag beställde den här tavlan
och tygkassen

gjorde beställningen för 10 dagar sedan
och med tanke på att de skickas
hela den långa vägen från
Hawthorne i Kalifornien
så gick det otroligt snabbt

och snygga grejer alltså

tavlan är 38x53 cm
och med frakt gick det på 53 USD

tygkassar finns i 3 olika storlekar
den här är mellanstorleken
40x40 cm
22 USD






mer än nöjd
:)


~



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar