lördag 16 november 2013

studiecirkel i kreativ fotografi...



well, yeah so att
you know

jag var på en cirkelledarutbildning idag
ja, på en lördag
10-17:30
ABF
frukt, lunch, kaffe, pariservåfflor, bensträckare
pärm med bra papper
praktisk övning i "vad är mångfald?"
"tillgänglighet"
en "farbror besserwisser" i gruppen som på frågan
"vad är en bra egenskap hos en cirkelledare" svarar
"han/hon får inte vara en besserwisser"
otippat (eller inte) samt festligt

go´ grupp
go´ kursledare

varför jag gick den?
hade tänkt starta en studiecirkel i
kreativ fotografi

vi ska, tänkte jag
utgå från bilder som gruppen vill prova på att göra
t ex bilder med rörelse i, coola effekter m m
rök, splash, transparenta objekt
d v s
vi ska leka med långa och korta slutartider
vi ska göra egna filter
och vips har vi skapat häftig fotokonst
samt lärt oss mer om vår systemkamera

är det inte den perfekta studiecirkeln, så säg?!

men innan dess ska jag ha en kulturkväll
eller kulturprogram, som de kallar det för på abf
d v s
abf bjuder in folk, jag bjuder in folk, som bjuder in folk
där håller jag en liten föreläsning och
presenterar min idé om min kurs

förutom detta så lägger abf ut en annons
på deras hemsida
där jag beskriver kursen
och sedan är det bara att invänta intresseanmälningar

detta kan bli hur spännande som helst

I´m pepp!

~

förutom pepp
så är jag också jävligt förkyld
och mosig i huvudet

därför får ni, istället för någon ny bild
en grej jag gjorde för någon vecka sedan

nämligen min första lilla film
ever

jag dansar i en cirkel av ljus
i en vattenpöl
i en stor tom lagerlokal

jag påstår inte att jag kan "dansa"
eller klippa ihop bra grejer

men jag gör det i alla fall

det är det som räknas
in my opinion






musiken är från en grym grupp som heter
Lifelover
låten heter
Myspys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar