fredag 20 december 2013

sista dagen i skolan


sista dagen i skolan

skulle behöva stoppa tiden

sätta mig ner och begrunda
känna in
komma fram till något...

~

men det hinns det verkligen inte med
för nu är goda råd dyra...

blanda smet till ćevapčići
dra till systembolaget
handla födelsedagsfrukost
(inte på systembolaget alltså)
repa låtar till morgondagens överraskningskonsert
skulle behöva sova
måste blogga
gå igenom bilder i kameran...
städa....


~


nåväl

vi var ett litet gäng idag
som tittade på performance av
Hans (som går andra året på konst)

kan inte begripa att jag har allt det där fina
omkring mig

att man i princip kan knäppa med fingrarna
och vara en del av allt som har
med konst att göra

känner mig privilegierad och lycklig
för det

och att jag har så fina människor omkring mig
som håller på med så spännande
roliga och vackra saker











  ~

dagen avslutades med avtackningar
för personal som går i pension
och för elever som går ut
några konstelever spelade och sjöng
Kent´s låt "utan dina andetag"


Jessica, Ted och Elin


julbord
och kram och hej
och god jul och gott nytt år
till alla som drog iväg till sitt

(får inte ens tänka tanken
när det blir tack och hej
på riktigt

snyft)


~


och jag är allmänt glad och lycklig

sitter med en kopp kaffe som min underbare son bryggt
tittar jag upp lite snett till höger
från köksbordet där jag sitter
ser jag grabben i soffan
han dricker också kaffe
äter choklad-sjöfrukter
och läser en bok

det är lugnt och skönt
och vi har det bra
och imorgon är det en stor dag



(sentimentala modern...)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar