söndag 1 december 2013

soundtrack






soundtrack

heter vår nästa uppgift
som vi ska redovisa på måndag

vi ska utgå från en låt
som vi har ett särskilt minne till

till detta ska vi göra en bildserie

jag visste ganska direkt vad det skulle bli

det finns en story
såhär:

när jag var 14 år gammal träffade jag Goran
som idag är min bäste vän
Goran var på den tiden 29 år gammal
under ca 3 års tid sågs vi då och då via mina föräldrars bekanta

(han var den första vuxna personen som jag kunde snacka med
som inte var Jehovas Vittne)

vi kom ganska snart in på ämnet musik
han spelade bas i den på den tiden
hyfsat kända doom metal bandet
Mercy
(sångare var Messiah som sedermera gick över till Candelmass)

anyways

ibland lånade vi skivor av varandra
och vid ett tillfälle fick jag låna skivan
Gioielli Rubati
av den italienska sångerskan
Alice

låten Prospettiva Nevski
blev en favorit

våra vägar skildes
för att några år senare korsas igen
den här gången i en het sommarromans

självklart lyssnade vi på Prospettiva Nevski
för gamla minnens skull

eftersom vi båda var gifta på varsitt håll
och affären uppdagades under stor dramatik
förlorade vi kontakten igen

för ett par, tre år sedan
ringde Goran mig
han hade separerat från sin sambo
jag var ganska nyskild själv

så vi började umgås igen
fast nu som vänner

vi har mycket roligt tillsammans och
bl a brukar vi spela och sjunga ihop
vi gör covers och kallar oss för
Fažana

sammanlagt har vi gjort 5 cover
varav den första var
Prospettiva Nevski
som jag nu alltså valt att göra
en bildserie på

.....


har suttit halva dagen
och plockat ut bilder
och klippt ljudfiler till bildspelet

imorgon ska jag fotografera Goran
måste slutföra bildserien
med lite grymma bilder på
världens coolaste "gammelrocker"












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar