söndag 19 januari 2014

"anpassa förväntningarna efter tiden lagd"



snackade med en polare från skolan ikväll
om teckning bl a
jag gnällde om att jag inte kan teckna
eller rättare sagt att jag aldrig
vet vad jag ska göra med en bit papper och en penna

teckna av, sa han
eller "teckna efter lösa referenser"

sen sa han något som han själv fått höra en gång i tiden

"anpassa förväntningarna efter tiden lagd"

okej,
jag har förmodligen sammantaget
lagt 6,5 timmar i hela mitt liv
på teckning
(om man bortser från bildlektionerna i skolan
och en dålig kvällskurs i kroki)

så då får jag ha det i åtanke bara

hittade några porträtt som jag tecknade av
nej, inte det minsta likt
men dock








och dessa kom från ingenstans




som sagt
anpassa förväntningarna efter tiden lagd

ska tänka på det i alla lägen fr o m nu

dessutom
så jäkla skön avkoppling -
lyssna på musik
och teckna


~


Det här inlägget är tillägnat dig, Ingemar!



2 kommentarer: