onsdag 1 januari 2014

tyngdlöst tolvslag



inatt upplevde jag något härligt och obeskrivligt vackert

jag tillbringade som sagt nyårsafton
i en replokal med min polare
vi sjöng och spelade en massa olika låtar

23:58 sjöng jag en Elvis-låt
när min polare från ingenstans lägger
en sån jävla vacker stämma
att jag faktiskt ser stjärnor
och känner att jag är helt tyngdlös

vi sjöng in året med

I can´t help falling in love with you






den här känslan har jag varit med om tidigare
när jag och min sångcoach
övade upp rösterna tillsammans

vi brukade då sitta mitt emot varandra och
sjunga upp i olika skalor från djupaste djupet
då var det precis som att det vibrerade inom en på något sätt
och tiden bara försvann



~



annars så inleddes årets första dag med hårt arbete vid datorn

planerar min utställning på skolan
som jag har den 13:e januari och en vecka framåt

har också arbetat klart på en uppgift på temat
vinter
där vi behövde text och bilder för en
tidning som vi ska jobba med i InDesign

och så har jag jobbat med ansökningar till
stipendier

avslutar dagen med att uppdatera
min portfolio på fotosidan

(klicka för att komma till mappen på fotosidan)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar