måndag 10 februari 2014

modefotografering och grupparbete kring klasstillhörighet




igår hade jag en modefotografering
med
Ted
som går på konst

wooohooo!
säger jag bara
vilken modell
som han rör sig
som han posar
som han är
bara helt perfekt

behaglig
glad
vacker
positiv

och en massa andra saker

här är den första bilden jag tog på honom
bara för att kolla kamerainställningarna
så ni kan ju bara ana liksom...

på onsdag ska vi hänga upp bilderna på skolan
så ni får snällt vänta med resterande bilder
till dess





och så lekte vi lite på slutet
med ljusstavar och långa slutartider




~


annars hade vi
grupparbete i skolan idag
foto + konsteleverna som går 1:an

vilken klass tillhör du?
hur har den påverkat dig?

vi delades in, enligt en skala
i 5 olika typer av
klassgrupper
som man känner att man föddes in i

jag hamnade i gruppen
dålig ekonomi och ingen utbildning
underklass m a o

samtal i respektive grupper kring detta

uppgift:
hitta en plats som ni känner knyter samman er grupp
som representerar er klass
fotografera platsen

vi gick till ett mini-industirområde
i munka ljungby
till en gammal nerlagd verkstad
av något slag

det var ganska coolt på gården
med rostiga mossklädda små lastbilar
truckar
traktorer
där det växer ogräs runt om kring
och kanske t o m i dom

imorgon ska vi redovisa bilderna
och fortsätta diskutera
antar jag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar