onsdag 16 april 2014

"det är din skicklighet med urvalet som gör dig till en bra fotograf"



det är en avslappnad vistelse här

när vi inte ses,
juha och jag
går jag runt på stan
bibliotek, gallerier, butiker
eller tar en sväng till någon av sjöarna här

och så jobbar jag med
slutprojektet
som jag slipar och slipar på
tills det inte blir något kvar
verkar det som

usch, nä jag vet inte
vad det blir när det blir klart
har flera bilder som jag är väldigt nöjd med
men hur ska de presenteras?


~


hur som haver
idag hade juha en hel del att stå i
och vi träffades bara kort över ett glas vin i stan
och en kavajprovning
(har är på jakt efter den perfekta svarta kavajen)


resten av dagen tillbringade jag bl a på
galleri uusi kipinä
för att se juhas utställning ännu en gång
tittade mycket på hur de hänger
storlekarna, urvalet

det vi pratade om idag förresten
och som för evigt kommer etsa sig fast i huvudet
var att "alla kan vara bra på att ta bilder men det är
din skicklighet med urvalet som gör dig till en bra fotograf"

har ju egentligen hört det förr
men nu sitter det där ordentligt

bara det var värt hela resan




passade på att titta på utställning av
Lauri Rajamäki
som jag lärde känna igår

the mother till vänster
och the core of eye till höger




lahti ligger inbäddad mellan ett par sjöar
som är trevliga att promenera vid






~


var sugen på att fota lite på rummet igår kväll
klonade bort lite grejer på väggarna
och kvar blev detta
jag och ett grönt äpple mot en grådaskig gardin







~



imorgon blir det
helsinki


3 kommentarer:

  1. Bedårande vacker! <3

    SvaraRadera
  2. Vad mycket du får vara med om. Härligt! Förresten en sån där Lauri Rajamäki
    tavla hade inte varit helt fel...

    SvaraRadera
  3. Kan det vara den vänstra tavlan (rosa) som faller dig i smaken? :)

    SvaraRadera