måndag 14 april 2014

häng med mr helminen



häng med mr helminen

gud så nervös jag var minuterna innan vi skulle ses
men det var vi nog två om

det blev en sightseeing i stan
besök på skolan där han undervisar
fika, käka
biblioteksbesök för att kolla fotoböcker

stan känns sliten och grå
en märklig korsning mellan öst och väst

juha kommer från helsingfors
vi ska dra tid i veckan så han får visa sin stad


~


lite fotosnack blev det också naturligtvis

"vilka är dina förebilder?"

ja, vad svarar man på det...
du är min fucking förebild, inspiration och idol
... sa jag inte i alla fall

men vi var båda överens om att
"sånger från andra våningen
är en fucking masterpiece
och han nämde att han bl a fått inspiration från den

why am I not surprised?

han får annars mycket inspiration från måleriet
hammershöi var ett av namnen han nämnde

igen, why am I not surprised?

alla som jag gillar är tydligen inspirerade av hammershöi
börjar se en röd tråd

frågan kvarstår: varför syns inte det i mina bilder?

anyways
mina bilder ska vi kika på i veckan
och jag bävar för den stunden
det momentet hade vi gärna kunnat hoppa över


~



Den här boken måste jag köpa... Hittade den på biblioteket...

Det blev film på kvällen. Wes Andersons nya...





~

det blev en liten runda med min kamera oxå...
i regnet






imorgon blir det fotografering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar