onsdag 30 april 2014

leverantör för Colourbox




för ca ett år sedan
blev jag supplier för
bildbyrån Colourbox

bilden nedan är den mest nedladdade
av alla mina bilder

den är tagen i mitt trapphus
och som vanligt förflyttar jag mig
snabbt och kvickt
under de fyra sekunderna
som kameran jobbar







vilka företag som laddar ner bilderna
får jag tyvärr aldrig veta
 just den här bilden är taggad med sökorden:

psychology - disease - depression - stress - disorder - psychiatry - care
 - anxienty - psychosis - treatment - neurosis - neurotical - abuse - drug - drug_addiction

jag vet att t ex Springer, som är ett stort
tyskt förlag och som ger ut många
medicinska böcker och tidskrifter,
är en av Colourbox kunder


~


som tidskriftsansvarig på ett sjukhusbibliotek
bläddrar jag då och då igenom olika tidskrifter
det hade varit väldigt kul om jag en dag
får syn på den här eller någon annan av mina bilder
i en av Springers tidskrifter

I sure hope so



2 kommentarer:

  1. Hoppas jag också, det vore himla coolt!! :-)

    SvaraRadera
  2. Du får hålla utkik tills jag kommer Sarah! :)

    SvaraRadera