onsdag 28 maj 2014

creative action at berlin hauptbahnhof



i skolan idag
utställning
av grupparbetet
vi hade i berlin

~

jag och rebecka
som går i konsttvåan
visade vårt arbete

vi hade fått
hauptbahnhof, berlins centralstation
att jobba med hur vi ville

rebecka som hade samlat på spår från människor
visade diverse skräp
samt foton och teckningar på skräp

jag, som hade valt att lämna spår efter mig på stationen
visade foton och filmklipp
när jag sprider ut mina bilder


Från dagens utställning


m a o passade jag på att på europas största tågstation
jobba på mitt ständiga projekt med att sprida bilder

gjorde det på fyra olika sätt

la ut dom i smyg på fik och bänkar

gick runt i en tunnelbanevagn
och la ut bilder där det fanns lediga säten

kastade ut bilder en och en
från en våning till en annan
(bild nedan tagen av sophie håkansson)




samt tog en hel bunt med bilder och från samma plats som ovan 
kastade ner allt på en gång till våningen under
filmade sedan när folk klev på bilderna,
sparkade till dom eller rullade över med sina resväskor


~


det slutade inte som jag tänkt mig....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar