tisdag 20 maj 2014

ett år efter den stora intervjudagen på fotoskolan



idag kom 20 (någonting)
nervösa och förväntansfulla
fotoskoleansökande personer till skolan
för att under en heldag
jobba med olika uppgifter
och för att bli intervjuade
- de slåss om 14 platser

det har m a o gått ett år sedan
jag själv var med om samma sak

jag minns att jag tänkte
att jag kommer hitta på så många roliga saker
om jag kom in

hänga på biblioteket och läsa tidskrifter
hänga i mörkrummet och labbet
hänga med konsteleverna
och delta i deras undervisningar
när jag själv inte hade lektioner
fotografera och intervjua folk på skolan
promenera runt i byn
m m, m m, m m...

har naturligtvis inte gjort en bråkdel av allt det där
men i rättvisans namn, en hel del annat


~


några bilder från dagen

ibland händer det
att mitt morgontåg till ängelholm är sent 
vilket resulterar i att jag missar
bussen till munka ljungby

vilket hände idag

då hänger jag och fördriver tiden
på ett oftast ganska tomt
espressohouse

mango + mynta


~

spontanfotografering
karin är fin och nyfärgad i håret

bakgrunden är favoritväggen
som hittas i vår gympahall



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar