tisdag 10 juni 2014

katalogen för cpf 2014



så fick jag då äntligen katalogen för
copenhagen photo festival 2014
i mina händer

en tjock sådan

på sidan 109,
precis före hans gedda,
finns fotoskolan munka representerad

bilden är från min serie
"något att andas"
eller "mor" som den hette som arbetsnamn
och under utställningen på skolan jag hade i vintras





~

för några veckor skrev jag om mina bilder på bildbyrån colourbox
och att jag aldrig får veta var dom hamnar
d v s vilka företag som köper dom

fick för mig jag skulle googla mitt namn för att kolla
vilka bilder som kommer upp i träfflistan
och paff blev jag när jag hittade denna på 
nrk
(norska motsvarigheten till svt)

man brukar nämligen bara ange colourbox som källa
i vanliga fall




bilden är tagen i mitt kök
där jag experimentera lite
ett par rosa trosor över en lampa
4 sekunders slutartid
och snabba rörelser

de togs efter att jag läst en artikel om en vårdare inom psyk
i danska aarhus där han uppmuntrar
sina schizofrena patienter att prata med de inre rösterna

~

annat jag hittade på nätet
(som man plockat från min flickr-sida)
var diverse semesterbilder som använts till turistsidor
bilder på djur som använts till en sida om olika djurparker i europa

samt denna
:)



festligt värre



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar