lördag 13 september 2014

eskils konstgalleri



det går inte att förklara i ord
hur glad jag är för att få hänga
mina fotografier på just
eskils konstgalleri

eskil, som har arbetat inom
rättsväsendet i hela sitt liv
har samlat på konst
sedan han var 22 år

i våras, när han gick i pension
öppnade han sitt konstgalleri
mitt i landskrona centrum

jag har bara träffat honom
ett par gånger
men kände direkt
att han var en ovaligt cool och genuin person
öppen, lätt, avslappnad

när det gäller galleriet så håller konstnärerna
själva öppet så mycket som möjligt
då har de chansen att träffa besökarna
och berätta om konsten som finns där

förutom galleriet har eskil ett hus
mitt i stan där det hålls
möten och konferenser
d v s mycket företags- och föreningsmänniskor
i rörelse

där kommer man också få hänga
så småningom

~

det ska bli mycket spännande att se vad
detta ger

någon kul,
känner jag på mig







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar