tisdag 23 september 2014

miniatyrer







det där med att signera fotografier
hur
var
osv

har fått lära mig på skolan
att signera på baksidan med blyerts
med namn och årtal

tyckte det kändes för lite
på något sätt
osynligt

så fick jag idéernas idé

att göra miniatyrer
med mitt namn
verkets namn och mått
och en lite yta för själva namnteckningen

så det har jag kört stenhårt

det blir lite pysselstuga av det
när man ska göra ett gäng

men trevligt och meditativt att pyssla med,
och så gillar folk det
verkar det som

~

just nu håller jag på med att
förbereda fyra tavlor till den årliga utställningen
"konst på stan"
som är ett samarbete
mellan helsingborgs konstförening
och helsingborgs stad

i en veckas tid får man visa konst
i staden skyltfönster

jag har blivit tilldelad
inredningsbutiken norra hh på drottninggatan
på torsdag ska jag dit och sätta upp mina prylar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar