fredag 14 november 2014

att aldrig längta tillbaka







har de senaste dagarna funderat över
hur jag upplever
härliga, trevliga och underbara saker
som varit

och hur jag
aldrig längtar tillbaka

hur bra, roligt och underbart
det än varit

jag vill alltid bara framåt

sedan jag var liten ville jag bara framåt
ville bli äldre, klokare
ville något bättre
något ännu roligare
ville känna att saker och ting rör på sig

...men ändå
är det inte märkligt att inte
längta tillbaka?

gör inte alla normala människor det?

jag kan längta till en plats
och till något jag har framför mig
men aldrig till något som varit

- bara en tanke


~


bilden är tagen för snart ett år sedan
på bussen
en kall morgon
på väg till fotoskolan i munka

(det var trevligt och bra på alla sätt och vis
men jag längtar inte tillbaka)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar