tisdag 11 november 2014

canvas



jag svor på att aldrig
trycka mina bilder på canvas

tills det dök upp en kund *
jag inte kunde säga nej till

men det är bannemig den första och sista gången
det är i alla fall inte en av mina själ- & hjärta-bilder
intalar jag mig själv

foto på canvas är "b"
fult
tacky
if you ask me


~


hur som helst

bilden i fråga är tagen i sydhamnen i helsingborg
en efter-regnet-kväll
i somras

här har jag provat att jämföra måtten
som kunden var intresserad av







beställningen gjordes på
önskefoto
som har den här smarta funktionen
där man kan hänga upp en tavla på väggen

tryckningen görs på ett företag i holland
och tar någon extra vecka
att få hem

ska hur som helst bli spännande att se resultatet


~


* kunden i fråga
har en musikstudio
i sydhamnen på just den här gatan
där motivet är ifrån

hos honom kommer alla stadens
metalband
för att spela in sin musik





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar