lördag 8 november 2014

connie imboden






idag var det grand opening för
almlof gallery
i malmö

det är tidningen foto´s
f d chefredaktör
jan almlöf
som har stället


~


man öppnade med ingen mindre än
connie imboden
och hennes "reflections"

connie är född '53
kommer från baltimore
och har fotograferat i hela sitt liv

hon fotograferar människor
som på något sätt
reflekteras i glas eller vatten

de flesta av hennes bilder
på utställningen är tagna
under vatten

det går inte att beskriva
hur vackra hennes bilder är
jag ger mig inte på det i alla fall

googla henne!!



connie imboden art gallery exhibition

min son dejan tillsammans med connie
(hon ville som omväxling testa en allvarlig min, sa hon :) )



connie hade med sig sin fru
patricia till sverige


~


jag ger mig heller inte på att beskriva
hur underbara de var
de båda amerikanskorna

kan i alla fall säga att jag blev
rörd och gråtfärdig av deras approach...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar