söndag 18 januari 2015

shiftlight på p3 rock








är så himla lycklig just nu
ett av mina favoritband vid namn
shiftlight
spelades just nu på P3 rock!!

shiftlight
hörde jag talas om för första gången
hösten 2012

jag dog på studs

hörde av mig till dom och frågade om spelningar
- inga, sa dom

okända
och svårt att slå igenom

jag började genast maila
kb - malmö
the tivoli - helsingborg
pubar
rock-klubbar
osv

inget napp

(jävla töntar!)

~

förra veckan hörde shiftlight av sig
och ville skicka mig sin nya skiva
som tack för mitt stöd

vilka killar!

och ikväll
spelades dom på P3

tänker ofta det är så fruktansvärt hemskt
med alla de fantastiska band
som kämpar och aldrig når ut
all bra musik som folk går miste om

jag hoppas att shiftlight slår stort en dag
det är dom värda!!






----shot----

bilden skickade jag till dom
som tack för bra musik

"the great escape"
heter min favoritlåt på deras album
"conflict"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar