onsdag 25 februari 2015

affisch till utställningen







fick affischen idag

och reagerade direkt på att
jag är helt omringad av akvareller

jag har aldrig gillat akvareller
men blev för ett år sedan,
efter en lektion i konsthistoria på just det temat
inspirerad till att "fotografera akvarell"

visste inte exakt hur jag skulle göra
visste bara att jag måste göra det

så började jag leta och leta
efter den perfekta platsen
och den perfekta guld- och silverskimrande
gröna färgen

hittade den i en energiskog

tog med mig organzatyg
som spändes upp mellan grenarna
det var lagom med solljus
hittade det perfekta
överexponeringsläget

och så började jag skjuta


~


bilderna var mitt "examensarbete"
när jag gick experimentell fotografi
i munka förra året

guld på silver
heter serien

(det finns en story bakom titeln såklart)

jag älskar dom bilderna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar