torsdag 19 februari 2015

testar mig fram i livet



som sagt
den 14:e mars är det vernissage
på maria thorlunds galleri (lund)
där jag är en av fyra som ställer ut

fick idag reda på att jag
antagligen kommer ha mer yta
än det var tänkt från början

fick genast fjärilar i magen
tankarna snurrar
to do-listan är lång







~



varför håller jag på med foto?
(en fråga som snurrar till i huvudet då och då)

jag testar mig fram i livet
(svarar jag mig själv)

den anledningen duger väl?
jo men det gör det, absolut
(övertygar jag mig själv)

jag närmar mig människor
situationer
ämnen

jag blir stadigare i mig själv
tryggare

det finns en ännu större anledning
men det skulle krävas en hel bok
att redogöra för det





/bild
experimenterar i mitt sovrum
och, ja
det ska vara en skugga bakom :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar