fredag 13 mars 2015

10 bilder satt uppe



kraften hade runnit ur mig
redan innan jag började med hängningen

panik
inget funkar

tänk tänk tänk

dom 3 passar inte där
(med grannens tavlor)
dom 2 är för mörka

det blir ojämt på den väggen där

tänk tänk tänk

dom 3 är i en serie,
kan man ändå dela på dom?

tänk tänk tänk

hur mång centimeters mellanrum?
2 cm längre upp
nej fan
3,5 cm ner

när jag var klar
4,5 h senare
var det okej
(men inte mer)

10 bilder satt uppe
utan att kasa ner från
nylonlinorna

jag var totalt utmattad
hungrig, trött
och ingen energi över
att le åt någon eller något

kunde lätt satt mig ner i ett hörn
och gråtit i några timmar
hade ingen tid dock
(jag var heller inte ensam ju…)
var tvungen att ta mig till stationen
för att åka hem till hbg

~

hade behövt någon
som höll om mig

fan håller jag på med detta för?
gick det på repeat i huvudet
där jag satt på tåget





2 kommentarer:

  1. Det blev helt enkelt jävligt bra Sanja! Du kan vara stolt - du är jätteduktig :) Kram

    SvaraRadera