lördag 22 juni 2013

Midsommar i svart

Igår var det midsommar och jag hade den bästa någonsin! Är så glad för det! Behöver det....

Jag är uppvuxen i ett frireligiöst hem och med utländska föräldrar. Detta innebär att jag varken fått med mig traditioner från vårt hemland eller de svenska. Trots att jag är en bit över 40 så har det tagit mig fram tills nu att få in detta firande i mitt liv på mitt sätt. Jag kan ibland bli lite avis på folk som har sina traditioner att luta sig mot. Önskar också jag hade det men har kommit fram till att jag får fixa mina egna traditioner så gott jag kan.

Hur som helst så var vi i den vackra Sofiero utanför Helsingborg och för första gången ville jag dansa till små grodorna. Nej, det var väl inte det roligaste jag gjort men det kändes bra att kunna bocka av det :) Vi dansade, käkade och promenerade i den vackra parken. Sen var det grillat och jordgubbstårta på kvällen som gällde. Väldigt mysigt och avslappnat. Ingen som laddade inför festernas fest. Tycker jag är skönt! :)

I Sofiero tog jag massor med härliga bilder på syrrans små, som jag hoppas kunna få lägga ut så småningom (ska fråga först). Men jag är även glad för dessa bilder jag tog på mig själv. Gick en sväng på egen hand i en skogsdunge och hittade en bänk som jag ställde kameran på. Har redigerat de lite olika. Har alltid svårt att komma fram till vilken typ av bearbetning jag tycker är snyggast. Tycker att det finns så mycket snyggt man kan göra. Anyways, såhär blev dom:




(plötsligt insåg jag att jag hade publik :) )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar