måndag 17 juni 2013

Min utrustning

Lite om  min utrustning då... Jag fotar med Canon 60D, som jag har haft i ett par år. Är jättenöjd med den. Har även köpt på mig några objektiv och en blixt:

Sigma 10-20 mm f/4-5,6
Sigma 17-70 mm f2.8-4 DC MACRO OS
Canon EF 50mm f/1.8 II
Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM
Canon Speedlite 430EX II

Eftersom jag bara fotograferat några få år ligger jag back som bara den. För att inte tala om Photshop, som jag inte behärskar alls. Har precis skaffat det nu i helgen och jag har maaaassor att lära. Känns som att det kommer ta en evighet. Hittills har jag hankat mig fram med den fantastiska Picmokey (gratis!!) och det har fungerat alldeles utmärkt. Den måste ni testa!! Photoshop kommer ju ingå i min utbildning (som jag börjar till hösten) så då antar jag att jag kommer få chansen att lära mig ett och annat. Kommer givetvis läsa på och kolla in alla tutorials innan dess.

Ha en go kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar