tisdag 18 juni 2013

Vattenpölar

Ja, tanken var ju igår att jag skulle ut på något Skånskt äventyr (med mitt nyköpta Jojo Sommar kort). Men eftersom regnet stundtals vräkte ner ville jag inte riskera att stå blöt någonstans i varvetjag. Drog istället till Dunkers Kulturhus (här i Helsingborg). Tänkte att jag skulle se Lars Wallins utställning (div kreationer, skisser och fotografier). Men… när jag i kassan visade fram mitt Kulturkort (som skulle ge mig gratis inträde) visade det sig att det hade gått ut för 10 dagar sedan. Alla mina planer käpprätt åt h… J 
Ingen idé att hänga läpp. Passade istället på att gå runt på stan och fota vattenpölar. Vattenpölar är en hel värld för sig. Vad som helst kan dyka upp där, känns det som. När man börjar fota vattenpölar känns det alltid lite konstigt att gå med nerböjt huvud och fota i marken. Folk tittar alltid lite konstigt på en och undrar förmodligen vad i helskotta man håller på med. Blyg som jag är tar det mycket kraft att ignorera detta och försöker bara gå in i mig själv och göra jobbet. Och så här blev det:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar