tisdag 2 juli 2013

Att väcka fotoinspirationen

Hej alla! Hoppas ni har det fint!

Själv tog jag mig i kragen och cyklade iväg till min lilla studio. Så fort jag kom in kände jag ett starkt motstånd mot att vara där idag... Kändes så oinspirerande. Studion ligger i ett musikhus med en massa replokaler. Min kompis, som är vaktmästare där, frågade om jag ville använda någon replokal att fotografera i. Han låste upp ett par stycken men det var inte heller vad jag ville ha. De var alla så röriga och skitiga. Usch, det kändes botten att vara så oinspirerad. När jag får den känslan kommer också en släng av panik. "Är foto verkligen något för mig? Jag kanske bara är en bluff. Har jag verkligen tillräckligt med fantasi för att ta bilder som jag tycker duger?" Jag avskyr när dom tankarna kommer men jag vägrar låta dom ta över. Nä, första bästa rum eller plats som är någorlunda clean och så kör jag på. Jag hittade en toalett och började där. :)

 

Ja, sen rullade det liksom på. Jag hamnade i den stora spiraltrappan som finns där och lyckades få stativet att stå tillräckligt stadigt i den supersvajiga trappan.... Hade fullt upp med att fixa med inställningar i kameran, att se till att inte röra mig för mycket för att inte trappan skulle svaja samt att inte snubbla på min superlånga klänning... Jag fixade det :)


Nere i gångarna finns häftiga utrymmen med mycket tegel och betong. Där fick jag fram en del kul tillslut.





                            





Avslutade på terrassen med den här.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar