onsdag 17 juli 2013

in in in ut ut ut

in love

sådär rejält
det var i höstas
när jag out of the clear blue sky
slog i skallen ordentligt

var inte alls beredd
det besvarades inte

det var jag heller inte beredd på

en plåga jag inte hade varit med om tidigare
men den behövdes
behövde lära mig ett och annat
att livet var vackert, bl a

så gick det en tid & det blev ett nytt liv:

- 10 kg
några fler cigaretter
lite argare
aningen hårdare
ny musik
mindre kontroll

mänskligare





dessa bilder är tagna i ren desperation
med en massa längtan
med massor med sorg

gjorde en bok av dessa (& flera andra) bilder
& en massa text som jag skrev när jag mådde som sämst

boken döpte jag till
in in in ut ut ut

den är jättefin, boken
(önskar ni kunde läsa den)

den lämnade jag in som en av arbetsproverna till skolan när jag sökte in
tror den uppskattades

utlämnande, ja
men det är allt eller inget när det väl gäller
& det gällde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar