söndag 14 juli 2013

Koya Noya på FB och en "snödalmatiner"

Till hösten (mitten på augusti) ska jag börja på Fotoskolan Munka men jag har bestämt mig för att ännu inte gå in i den känslan utan försöker njuta av det jag har nu. Och just nu handlar nuet om att lägga ut detta inlägget på min sista semesterdag. :)

Först skulle jag vilja slå ett slag för min ganska nya FB sida som jag skulle vilja få en rejäl snurr på. Om ni vill hjälpa mig med detta skulle jag blir superglad och tacksam om ni spred den och / eller gillade den. Den finns här! Jag vill verkligen sprida min passion för long exposure-bilder! Tusen tack på förhand!

Ja, det var ju det där med skolan. Jag brukade fantisera om att jag skulle vilja söka in till konstskola. Munka Folkhögskola har en 2-årig konstutbildning som ett par stycken i min bekantskapskrets har gått och som höjts till skyarna. Men jag är för feg + att jag inte har det i mig, tror jag. Därför blev jag eld och lågor när jag hörde talas om att de förra året startat upp en 1-årig utbildning i experimentell fotografi! Men jag var fortfarande feg. Förra sommaren träffade jag så en fotograf från Los Angeles som heter Hannah. Hon är en etablerad fotograf inom rockvärlden och då speciellt extremmetal och anlitas bl a mycket av skivbolaget Nuclear Blast. När hon sa att hon tyckte jag har känsla för foto och att hon gillade mina bilder kunde jag knappt ta in det, så stort var det. Vi pratade lite om utbildningar och jag menade på att jag var för gammal för att gå någon sådan. Hon tyckte att det var aldrig för sent. Och så ställde jag bara in mig på att jag skulle göra precis allt för att, för det första komma över rädslan och det dåliga självförtroendet och därefter göra allt för att komma in. Sen vete fan vad som hände. Plötsligt sitter jag här och skriver om detta och jag kan bannemig fortfarande inte begripa vafan som hände :) Jag är överlycklig och tacksam till himlen och tillbaka!

Ska göra ett särskilt inlägg lite längre fram om hur själva ansökan gick till...

Avslutar med en bild som jag tog i vintras på min syster och hennes Dino, som smälter in i snön. Ser ni honom?


Ha en skön söndagkväll!




(image: goodreads.com)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar