fredag 12 juli 2013

Att utvecklas som fotograf via fototävlingar...

Fortsättningen på hur fotot kom in i mitt liv:

Ja, så började jag alltså att tävla, tävla och återigen tävla. Jag är absolut ingen tävlingsmänniska MEN när det gäller foto blir jag en helt annan person, känns det som. Jag skulle i princip armbåga mig fram om det gick för att kamma hem en fotovinst. Jag bara ska och måste vara bäst och alla ni andra; kan flyga och fara, så känns det hahahah... :) Nej, det är verkligen inte så att jag tror jag är nåt det är bara den där tävlingsinstinkten som slår på... Antar det är för att man ska sporras och skärpa till sig... Denna sidan är helt ny för mig, är fortfarande lite förvånad över det men omfamnar den, helt klart :) Vad som har varit bra med att tävla var att man snabbt skärper till sig och lär sig och utvecklar fotoseendet, i alla fall var det så för mig. Ska tilläggas att det inte var några större och märkvärdiga tävlingar utan mest via olika grupper på flickr (som jag tror jag nämnt tidigare). Hur det gått för mig i tävlingarna? Jo, det hände väl ibland att jag kammade hem nåt litet på flickr, i Hbgs fotoklubb vann jag några olika tävlingar och vissa kategorier i fotomaraton-tävlingarna fast gladast var jag nu i våras när jag av 600-nåt personer kom på 4:e plats i en av fototavling.nu ´s månadstävlingar. Gla´ ble´ ja! Det var förresten med denna:


Så tävla på och kör hårt, är mitt hetaste tips! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar