torsdag 4 juli 2013

Metaltown: Slipknot och Kvelertak

Imorgon åker jag till Göteborg för att besöka Metaltown. Trots mitt genuina musikintresse och engagemang på olika sätt, har jag aldrig någonsin varit på en större festival. Ska bli sjuuukt spännande, minst sagt! Mina polare ska spela där och de har varit så snälla och fixat mig ett backstagepass. Glädjen och upphetsningen vet inga gränser! Bl a kommer jag få se Kvelertak (igen), Sabaton, Marduk, Ghost (som jag i och för sig inte gillar men de är häftiga att titta på) men framför allt kommer jag se Slipknot!! Slipknot!! Kan knappt tro det :) Det trista är att jag trodde man kunde ha med sig kameran. Som tur var kollade jag upp det idag. Fick ett surt svar på mailen att ingen systemkamera whatsoever för whomsoever är tillåtet. Suck! Nåväl, det får väl Instagramas istället. Hoppas bara mobilbatteriet håller eller att mobilen går att ladda någonstans...

Här är några bilder från KB i Malmö tidigare i år när jag såg Kvelertak. Ett röjarband från helvetet! Har ni inte hört dom ska ni definitivt lyssna på deras första skiva som heter just Kvelertak (övers. Strypgrepp).





However, det blir ett festivalbesök som nytatuerad. I em ska jag nämligen gadda mig hos min favoritgaddare Micke på Guld Hair and Tattoo

See you, guys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar