söndag 27 oktober 2013

connecting...




 
jo, angående min "creative action" här i Stockholm/Uppsala
så skrev jag igår att jag lägger ut bilder
lite varstans
med små hälsningar
 
på baksidan av bilderna
har jag skrivit ner min koyanoya adress på FB
och en liten morsning
lite olika på olika bilder
ibland har jag också ritat dit något
 
~
 
visste inte riktigt hur jag skulle börja "sprida ut mig"
om jag skulle svepa förbi folk och sticka till dom bilderna i farten, sådär
eller bara lägga ut lite varstans
 
tillslut blev det såhär:
 
(min puls började slå när det väl var dags och jag blev plötsligt lite skraj)
 
jag gick längst med kungsholmsstrand
och bestämde mig för att låta bilderna "falla från mina händer"
lämnade efter mig ett par, tre stycken
 
en bild la jag i en kundvagn på väg ut från Konsum
 
några bilder la jag ut i foajén på biografen Grand
 
och några la jag ut på lite olika tunnelbanestationer
 
~
 
som jag skrev så kändes det jättejobbigt att vända mina bilder ryggen
och bara lämna en bit av mig sådär
utan att veta var de skulle hamna
 
det kom en massa olika tankar i samband med detta
 
tänk om en hemsk eller ond person skulle ta upp någon
av mina bilder och kanske ta hem den
 
en pedofil som sätter upp min bild på sitt kylskåp
en mördare eller andra hemska människor
 
en bit av mig
hemma hos dom
 
~
 
dessutom
en skön tanke
tänk om jag gör någons dag?
gör någon jätteglad?
 
....
 
vad kan det bli av detta?
 
~
 
inatt plingade det till i min mobil
jag hade fått ett meddelande från en tjej på FB
som skrev
 
att hon hittade min bild på slussen
och ville bara säga att den nu satt uppe hemma hos henne
och att hon tyckte det var "jävligt fint"
och att hon ska
"fortsätta ta handom den och
fortsätta ge den en historia"
 
detta
 
detta gör att jag plötsligt blir helt säker på min sak
att jag ska fortsätta göra
my thing
 
att jag ska fortsätta sprida skönhet med bilder
 
(tycker alla borde få fina bilder... det är bara det att jag inte kan dela ut andras
så det får bli mina
och de duger ju alldeles, alldeles utmärkt!)
 
i mitt huvud och känslan i min kropp:
 
jag vill sprida skönhet
och bra känslor
och eftersom jag inte kan gå runt och krama folk
(som jag egentligen hade velat)
(fast det kanske kommer någon dag...)
så kan jag i alla fall sprida bilder
 
~
 
arbetet fortsätter
 
 
 
 
love...
 

5 kommentarer:

  1. Häftigt. Och vilken modig grej att göra liksom! Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Tack I för ditt stöd! Det ska jag definitivt göra... Min dröm är att göra något där man är fysisk med okända. Det är dit jag vill...

    SvaraRadera
  3. Coolt o fint Sanja...och att du fick gensvar, det betyder mycket så klart! Jätte fina o vackra bilder! Kram, daria

    SvaraRadera