lördag 26 oktober 2013

on my own i Stockholm...

 
en heldag med bara mig själv som sällskap
typ
 
i alla fall hela eftermiddagen och kvällen
 
 
~
 
började dagen med att åka
ut till Bonniers Konsthall
med klassen
 
efter knappt ett par timmar med
oljemålningar med äglamotiv
videoinstllationer om synen på sex på
60- och 70 talet
mm mm
 
slog det om till
höstlov
och gänget skingrades
 
de flesta åkte hem till sitt
 
jag stannar kvar i Stockholm över dagen
och åkter i morgon till Uppsala
för att träffa tjocka släkten
 
hade alltså en heldag i huvudstaden
för mig själv
 
it was nice!
 
 
~
 
 
(bilderna nedan är tagna med mobilen eftersom jag inte har möjlighet att få ut bilderna jag har i kameran, vilket är jävligt synd... får lägga ut dom lite senare bara)
 


här traskar Agnes iväg till tunnelbanan....
besökte bl a stadsbiblioteket för att ta lite coola bilder...

Bonnierhuset taget från andra sidan vattnet. Kungsholmsstrand...

blev hungrig och gick in på ett Sushiställe på Vasagatan. kändes helt underbart att kliva in på detta fridfulla stället med jättegod mat och stänga ute stressen från gatan....
har alltid tyckt om just detta fönster. Götgatans tunnelbanestation, vid Medborgarplatsen...

jo, jag hade ett projekt idag, som jag visserligen inte blev klar med men det är i alla fall påbörjat nu. såhär: har tryckt upp 50 st av mina favoritbilder som jag tagit med Instagram. har skrivit hälsningar på baksidan och börjat placera ut dom lite varstans här i stan och kommer fortsätta även i Uppsala...

var på bio. bölade till filmen The Butler på Grand på Sveavägen...

en sista bild för dagen la jag ut på tunnelbanan på väg till vandrarhemmet. slussen, om jag inte minns fel. det känns jätteskumt att lägga ut dessa bilder eftersom... det känns som att jag lämnar en bit av mig själv... på fullt allvar.. och det är superjobbigt men också intressant... varför känner jag så för en bit papper? får separationsångest och hjärtat slår hårt men jag bortser från det eftersom det är en löjlig känsla... måste klura ut varför jag reagerar såhär... men det är samtidigt en rolig grej såklart, annars hade jag inte gjort det.
 

2 kommentarer:

  1. Det blir så fint med reflektionen! :))

    Såg förresten The Butler härom veckan, tyckte den var jättebra!

    SvaraRadera
  2. Tack Casandra! Ja, visst var den bra! Kram

    SvaraRadera