onsdag 30 oktober 2013

onsdag i Stockholm...

 
 
bor hos min kompis Denise
och hennes lilla familj
i Fruängen
ett par dagar
 
blir väl omhändertagen
och ompysslad
 
hittar små lappar lite varstans
 
Denise är en omtänksam person
som gillar att överraska
då och då brukar det t ex dimpa
ner vykort i brevlådan från henne
bara sådär
för att säga hej
eller något annat gulligt
 
hon tar sig tid
 
det uppskattas
 
 
 
~
 
hela gänget är på jobbet / i skolan
har hela huset för mig själv
känns jätteskönt
att bara ta det lugnt och ta allt i egen takt
 
sitter och försöker fundera ut vad jag ska hitta på
nu på dagen
 
vill gärna åka till Millesgården
vill hälsa på en kompis jag inte träffat på 15 år
 
i em ska jag i alla fall träffa en alldeles speciell person
mer om det lite senare
eller imorgon
 
~
 
här är en bild som Samantha
i min klass tog förra veckan
på den första dagen på vår klassresa
 
tjejen till höger om mig
är vår kursledare
Nygårds Karin Bengtsson
hon är Guld!
 
(hon är ett år yngre än mig, vilket innebär
att jag är äldst i gänget... , en liten parentes bara :) )
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar