måndag 27 januari 2014

hallå helsingborg!







jag hade gjort en lista över vilka jag skulle höra av mig till
för att berätta om utställningen
så igår efter att jag hade hängt upp på biblioteket
mailade jag runt till folk

idag hörde en person från
Hallå! Helsingborg
(gratistidning som går ut till alla helsingborgare en gång i veckan)
av sig och vill skriva om Rolf och hans hem

Rolf var med på noterna direkt
vilket är jättekul

är så glad för detta
att det kommer nå fler

alla borde se hur fint han har det
han kunde ta inträde
en 20:a till exempel

så han kunde få in en slant
och köpa mer färg och penslar
nya saxar
pennor
papper
kartong

och fortsätta
leva genom att skapa





~


var nere på stadsbiblioteket en sväng idag
och upptäckte till min fasa
(det var det jag hade varit rädd för)
att ett par bilder hade ramlat ner

fäste om dom på ett annat sätt
och ber till gud att det ska hålla

väggen bilderna hänger på är liksom lite skrovlig

ska gå ner en sväng igen snart
som tur är har jag biblioteket
på 4 minuters gångavstånd...


~



2 kommentarer: