söndag 26 januari 2014

hängning på helsingborgs stadsbibliotek....




stora dagen idag
då jag skulle hänga upp min utställning
den blå konstnären
på helsingborgs stadsbibliotek

var ganska nervös och hade mycket funderingar
på t ex hur slutresultatet skulle bli
om allt skulle klaffa
om det skulle vara jobbigt att folk kom fram och kanske började prata
(jag är i min bubbla när jag jobbar och vill inte gärna ut ur den)

men allt gick väldigt fint

var t o m så närvarande att komma ihåg att dokumentera
sådär lite steg för steg

min syster kom förbi och hälsade på

min son var med nästan hela tiden under dessa 4 timmar
och var en ovärderlig hjälp
han fixade med ljusslingan
fäste LP-fodralen
och kom med tips och idéer


~


steg för steg, som sagt:

Såhär såg det ut när jag kom.


började sätta ut skärmarna på hjul
längst med sidorna
och tapetserade dom med
Rolfs texter
som jag tryckt upp i A3




en färggladare matta



Dejan fotar sin mor...



hade klippt ut ett gäng blåa fåglar



bibblan hade ett passande gosedjur
som får bo i Rolfs gula rottingfåtölj



4 timmar senare!





kom gärna förbi stadsbiblioteket
om du bor i helsingborg eller så


~






4 kommentarer:

  1. wow häftigt. Måste försöka ta mig in nån dag.

    SvaraRadera
  2. Ja, kom kom kom... Ska ev (om jag hinner... men ska göra mitt yttersta) ha en presentation till helgen. Det är flera som frågat och då vore det kul att kunna samlas några stycken så jag kan berätta lite mer.... Hoppas jag får ihop tiden bara.

    SvaraRadera
  3. coolt Sanja...hur länge skall de hänga där? vet inte om vi skall söderut snart, men man vet aldrig....kram, daria

    SvaraRadera
  4. det hänger till den 16:e feb. kram kram

    SvaraRadera