söndag 2 mars 2014

at bikers place





för ett par år sedan skojade min polare med mig
att vi måste starta ett band

och det gjorde vi
kind of

vi heter fazana
och repar mest i min kompis replokal/kontor
ibland spelar vi in covers i hans hemmastudio

det bästa med fazana,
tycker jag
är att vi har så förbannat kul

alltid en massa skratt och trams
samtidigt som vi verkligen kan vara
oss själva med varandra

just den känslan ville jag ha
när vi igår för första gången inför publik
körde våra låtar

min polare, goran heter han b t w
är trubadur och spelar ute en del
men det var första gången för mig
och jag var ganska nervös innan jag åkte hemifrån
när vi väl var på plats och jag fick träffa ägarna
till bikers place utanför svalöv
på hanksville farm
som det heter
slappnade jag av direkt

de välkomnade oss så fint
och de som jobbade i baren och restaurangen
var alla goa och glada

efter en smirnoff ice körde vi igång
och spelade för 40-50 gäster

succé

nya gigerbjudande
samt en förfrågan om spelning på studentfest
:)

De första gästerna...
Bikers place ligger i ett f d stall...


2 kommentarer: