torsdag 7 augusti 2014

ciao Fažana





vad vore livet om man inte kunde resa iväg lite då och då
byta miljö för ett tag
se något annat
andra färger
dofter
höra ett annat språk
äta något annat än det man brukar

~

på lördag åker jag till mitt älskade kroatien
tre år sedan sist
too long

det bestämdes hux flux
som det mesta i mitt liv numera

min bäste vän hörde av sig och sa
att han i över två timmar
suttit i sin lilla fiskeby och fikat med skådisen
(som tidvis bor i samma by)

han var helt lyrisk
"vilken kille!!
han är supertrevlig!!"

jag tyckte att min polare gott kunde fixa
en plåtning med den sköne skådisen
vilket han skulle försöka göra

och då slog det mig
varför åker jag inte ner själv?
varför sitter jag här hemma
när jag kan vara nere i fažana hos min bästis?

plåtningen med rade
kan jag ju försöka fixa själv
om han nu är kvar i byn när jag kommer d v s
ett stort plus om det blir av såklart...

annars är jag bara helnöjd med att få vara i kroatien igen
tillsammans med min bäste vän
dessutom i hans älskade fažana 
som jag hört så mycket om genom åren
och som vårt band är döpt efter


~
bilderna i inlägget här är från 2011, platsen är milna på ön brač



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar