lördag 9 augusti 2014

färska fikon och bläckfisksallad


min vän Goran
startade ett band och en musikfestival med sina polare
i sin hemby för exakt 40 år sedan

ikväll kl 21.00 återförenas bandet
för en spelning på torget för
fažanaborna och alla miljoner turister
som befinner sig där just nu

jag landar 20.25 på en flygplats i närheten

~

sen:

någon typ vid namn Mario som kör taxi
hämtar upp mig och kör raka vägen till torget

när Goran får syn på mig
ropar han ut i mikrofonen
att hans bästa vän från sverige kommit

jag hoppar in som sångerska i bandet
för några låtar

jag dricker drinkar resten av natten

~

resten av tiden där:

äter jag färska fikon och
bläckfisksallad
dricker alkohol
sitter på torget
badar i havet
sjunger på krogen med Goran
åker till brijuniöarna

det blir fint


I år blir det inga restaurangbesök på egen hand... (från 2011)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar