lördag 29 juni 2013

photoshopböcker och studio(?)bilder

Idag har jag varit på biblioteket och lånat några böcker om Photoshop och bildbehandling. Ska bli spännande att sätta sig in i det ordentligt. Som sagt, jag har hankat mig fram med den fantastiska Picmonkey som egentligen är hur bra som helst. Men det är det där med att jobba med lager och lagermasker och sådant jag behöver lära mig.

Dessa bilder är tagna i min studio som jag haft sedan några månader tillbaka. Vet ej om man egentligen kan kalla det för en studio. Det är ett rum med svart bakgrund (tanken är att jag ska ha ett system med olika bakgrunder, men det är en ekonomisk fråga just nu), några lampor, dagsljuslampa och stativ. Dessa bilder är mer ett test som jag gjorde när allt precis var klart. Hann inte ens få av mig ytterkläderna innan jag började fota :) De första tre bilderna har jag mörkat ner rejält i efterhand (i Pickmonkey) och den sista är helt "ofixad".





Önskar er en superskön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar