onsdag 10 juli 2013

Vidvinkel på Landskronafestivalen

I Landskrona pågår just nu Landskronafestivalen (eller Landskronakarnevalen, vet ej riktigt vad den kallas för). Har besökt festivalen två gånger i hela mitt liv trots att det bara är ca 20 minuters bilväg från Helsingborg. Och nu i förrgår var jag där och hade en trevlig dag/kväll. Bl a hade jag stämt träff med en klasskamrat från gymnasiet som jag inte träffat sedan vi tog studenten för 25 år sedan. Det var skitkul och det kändes inte alls som att det gått så många år sedan sist vi sågs. Mycket roligt!

Sedan var det också lite speciellt på så vis att de hade en hel kväll på Rådhustorget med bara hårdrocksspelningar, vilket jag uppskattar. Eller hårdrock och hårdrock.. men lite hårdare musik med div variationer i alla fall. Tvekade länge om jag skulle ha med mig kameran. Den väger ju en del. Och sen har jag alltid ångest för vilket objektiv jag ska ha med mig. Hatar att släpa runt på saker och jag vill helst bestämma mig för ett objektiv och sen köra på det. Har i vanliga fall nästan alltid på mitt kanonfina, ljusstarka allroundobjektiv men jag bestämde mig för en gång skull att köra på mitt 10-20 mm, eftersom jag inte använt det på ett bra tag. Tycker det blev hyfsade bra bilder. Så fort jag blir rik ska jag satsa på fina L-objektiv till min Canon. Satsar på att gifta mig rikt! :)

Kyrkogården i LA

Skitarg spelar på Rådhustorget




Odyssey


Scandal Circus





Axels tivoli

Corroded

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar