fredag 30 augusti 2013

gott och blandat

ååååh!

jag önskar jag kunde formulera min känsla
hur det är att bara helt plötsligt gå på Munka Fotoskola

bara sådär...

först slåss jag för mitt liv
jag är tonåring, sen föder jag barn
så slåss jag mellan varven
trampar vatten
fram till 37 års åldern går mitt liv i princip ut på
att hålla huvudet ovanför vattenytan

sen händer något
sen händer något igen
jag tar tag i skiten

och nu delar jag mina dagar med andra konst- och fotointresserade
bara sådär...

det går inte att beskriva
detta är något av det bästa jag gjort

~

jag vill också passa på att tacka alla er som läser
det är kul att dela med sig

helt fantastiskt att folk från andra länder tycker det är lönt att läsa
via Google Translator

ibland checkar jag av hur det kan se ut:

inlägget igår handlade om min kurskamrat Shanti
när man läser inlägget på engelska via Translator
så har man översatt Göteborg (Gothenburg) till Dubai
festligt, va
festliga petitesser :)

(statistiken nedan är från den gångna veckan)



~

nåväl,
idag har vi äntligen fått lite ordentliga uppgifter
vi kommer arbeta med temat kroppen
fram till den 11 oktober
ska vi ha gjort ett studiebesök någonstans (valfritt) med koppling till temat
och presentera detta på något spännande sätt
helt och hållet som vi vill och tycker och känner

jag funderar och spånar
och har mina idéer

eventuellt

~

dagen har varit mycket innehållsrik och jag önskar sååå
att jag hade mer tid och ork att skriva allt för
allt är så himla spännande och underbart...

skön frustration

~

en annan kul sak är att jag fått mina kort som jag beställde från society6
beställde tre kort från "sie kommen dich zu holen" serien
var tvungen att se vad det är för skit man säljer
jättekul




~

så, nu är det fredag
ska bl a förbereda mig inför morgondagen

då jävlar!
mitt första betalda fotojobb
ska fotografera en familj som i 10 års tid tagit familjebilder varje augusti
nu ville de testa en ny fotograf

är lite nervös, måste jag säga
detta är inte min typ av fotograferingar
men jag kan bara göra mitt allra bästa

familjen består av mamma, pappa, dotter, son
har köpt såpbubblor och ska försöka få till något med det...

håll tummarna!

~

jo, en sak till
min pappa hittade för några år sedan den här kameran
som varit min en gång i tiden
vet ej när jag använde den senast...
för 20 år sedan?
för 25 år sedan?
och vet ni vad...
det fanns en film i
som jag lämnade in för framkallning igår
har äntligen fått tummarna loss
hämtas ut på torsdag nästa vecka
finns det något där och i så fall vad och i så fall från när och i så fall...?
spännande!


~

avslutar med en bild från tåget
what´s going on ~ kan man undra




massor med varma kramar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar