onsdag 26 mars 2014

perfekt till mitt arbete, you see



redan i början på året började jag be till högre makter
om en bra idé för slutprojektet/examensarbetet

(en bra idé betyder i det här fallet att jag känner mig
tillfredsställd av bara tanken att jobba med den)

nada
nada
och
nada

tills jag chockad klev ut från lektionssalen
där vi precis haft
konsthistoria
som idag handlade om
akvarellmålningar

akvarell? jag gillar inte ens akvarell -
tills nu

hade glömt hur fantastiska dessa lektioner var
att jag efter varje lektion
får så starka inspirationskickar
känner att jag kan omvandla det mesta till foto
det finns en massa mellan raderna om man är öppen
en massa att plocka fritt av

det jag fick med mig idag var på ett ungefär:
mönster, mellanrum, abstrakt, sanning, verkligt/overkligt

perfekt till mitt arbete, you see



Peter Dacke undervisar...


~

har uppdaterat till en nyare iPhone, b t w
väldigt kul att fota med
låter systemkameran vila lite


Stationen i Ängelholm...
Agnes.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar