söndag 14 december 2014

recall




ibland när jag upplever något vackert
blir jag besatt av tanken att jag
måste kunna
recall it

att aldrig glömma

som när jag åkte tåg för ett tag sedan


~


vi stannar till i norrköping

ett par
möts upp på stationen
jag sitter och tittar ut
delar deras intima möte
genom tågfönstret

de är i sin egna bubbla
omedvetna om att jag
njuter med dom


svindlande tanke
att man faktiskt påverkar varandra
hela tiden
på ett eller annat sätt

helt omedvetet
oftast

som det här paret gjorde
när de gav mig sina kärleksenergier
som jag levde på under resten
av den dagen

dessutom...
att man som betraktare hela tiden har
möjlighet att välja eller inte välja
att gå in i andras känslor

hur kan man använda det
på ett konstruktivt sätt
genom livet

sådär allmänt?

funderar vidare...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar